فروشگاه اينترنتي زين شاپ
بزرگترين فروشگاه اينترنتي كشور

سایت بهترین ابزار


 
تاريخ : ۷ آذر ۱۳۹۷

سئو چيست؟ (تعاريف مختلف از سئو سايت)

سئو به مجموعه اي از فرايند ها و دستورالمعل هايي گفته مي شود كه ما بايد روي وب سايت مان انجام دهيم تا در موتورهاي جست و جو نتيجه خوبي بگيريم.

سئو، كار يكي دو روز نيست! بعضي ها فكر مي كنند سئو يك بار براي هميشه است. در صورتي كه اصلا اينطور نيست! سئو فرايندي دائمي است و تمام شدني نيست!

هرچند كه خيلي ها از روش هاي غير قانوني در بهينه سازي سايت خود براي موتورهاي جست و جو استفاده مي كنند تا هرچه زودتر نتيجه ايده آل خود را مشاهده كنند ولي بايد بدانيد كه سئو فريب دادن موتورهاي جست و جو نيست! سئو يعني كارهايي انجام دهيم تا موتورهاي جست وجو باور كنند كه سايت ما خوب است.

البته همانطور كه قبلا هم گفتم در كشور ما منظور از موتور جست و جو همان گوگل است. در واقع كارهايي كه ما براي وب سايت مان انجام مي دهيم براي رتبه گرفتن در گوگل است.

سئو يعني حال سايت مان را خوب كنيم. زماني كه حال سايت ما خوب باشد و در بهترين شرايط قرار داشته باشد تبديل به سايتي ايده آل براي گوگل مي شود. گوگل به سايت هايي رتبه خوب مي دهد كه در بهترين شرايط قرار داشته باشند.

بعضي از دوستان فكر مي كنند سئو يعني ترفندهايي كه بشود از آن ها براي بالا آمدن يك شبه در گوگل استفاده كرد. سئو جادو مي كند ولي جادوگري نيست! هيچ ترفندي در سئو وجود ندارد كه سايت شما را به سرعت به رتبه هاي اول گوگل برساند.

سئو علم يا دانش خاص و دست نيافتني نيست! سئو مجموعه اي از دستور العمل هايي مشخص است كه بايد به آن ها عمل كنيم. سئو اصول و قواعدي است كه گوگل دوست دارد سايت ها از آن ها پيروي كنند.

به نظر من تجربه در سئو بسيار مهم است. هرچه تجربه شما در سئو سايت بيشتر باشد نتايج بهتري مي توانيد بگيريد.

اما تعريفي كه هم اكنون از سئو مي شود اين است كه تدوين استراتژي براي توليد محتواي كاربر پسند و ايجاد تجربه كاربري دلنشين براي كاربران در سايت كه اين دو، بخش هاي اصلي سئو را در آينده تشكيل مي دهند و هر كدام از آن ها داراي مواردي مي شوند كه در ادامه مفصل تر در موردشان صحبت خواهم كرد.

 

گوگل به چه سايت هايي رتبه خوب مي دهد؟

در مورد اينكه گوگل به چه سايت هايي رتبه بهتري مي دهد و فاكتورهاي اصلي گوگل در رتبه بندي سايت چه مواردي است خيلي نمي خواهم تخصصي صحبت كنم. به طور كلي و به زبان ساده گوگل به سايت هايي رتبه خوب مي دهد كه اولا به فكر كاربران شان باشند يعني به آن ها اهميت بدهند و ثانيا اعتبار بالايي در وب داشته باشند و مورد اطمينان باشند.

به طور كلي اين دو مورد از نظر گوگل بسيار مهم است كه همين باعث مي شود سئو داخلي و سئو خارجي بوجود آيد.

خلاصه بگويم منظور از اهميت دادن به كاربران يعني سايتي داشته باشيم كه از هر لحاظ براي كاربران مفيد و در عين حال كار با سايت ما براي شان راحت باشد. از توليد محتواي مفيد و ارزشمند گرفته تا شكل ظاهري سايت، المان هاي چيده شده در سايت، رنگ بندي و شكل نوشته هاي سايت، سرعت بارگذاري سايت و هر موردي كه سايت ما را به يك سايت مفيد با كاربري راحت براي كاربران مان تبديل كند.

 

چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟

همانطور كه ميدانيد در سراسر دنيا موتورهاي جست و جو مخاطبان زيادي دارند. تقريبا مي توان گفت چيزي حدود ۹۸ درصد از كاربران اينترنتي براي رفع نياز خود اولين كاري كه مي كنند مراجعه به موتورهاي جست و جو است. از اين رو دريافت ترافيك از موتورهاي جست و جو براي ما بسيار اهميت دارد و مفيد خواهد بود.

چراكه موتورهاي جست و جو بهترين نتايج را به كاربران نمايش مي دهند. يعني اگر بتوانيم سايت خود را در كلماتي كه كاربرانمان جست و جو مي كنند بهينه كنيم و در صدر نتايج جست و جو قرار بگيريم مسلما بازديد كنندگان ارزشمندي را به دست مي آوريم.

چرا سئو مي كنيم؟

دقيقا به همين دليل است كه مشتريان اعتماد بيشتري به ما مي كنند چون خودشان دنبال ما گشته اند و ما را پيدا كرده اند. ولي در ديگر روش هاي تبليغات اينترنتي ما به زور در ديد آن ها قرار مي گيريم.

همين باعث مي شود تا سئو به يكي از بهترين استراتژي ها در دنياي بازاريابي و تبليغات اينترنتي تبديل شود و سرمايه گذاري در دراز مدت روي آن باعث مي شود تا در آينده هزينه هاي كمتري براي جذب مخاطب و مشتري داشته باشيم.

 

به طور كلي ما سايت مان را سئو مي كنيم تا :

  • ترافيك بيشتري دريافت كنيم
  • كاربران سايت مان بيشتر شوند
  • مشتريان هدفمند بيشتري دريافت كنيم
  • اعتماد افراد بيشتري را جلب كنيم
  • ديگر به فكر تبليغات پر هزينه نباشيم
  • رقبا را پشت سر بگذاريم
  • برند خود را تقويت كنيم
  • در وب بدرخشيم و دست نيافتني شويم

 

تجربه ثابت كرده است سرمايه گذاري روي سئو به مراتب بهتر است سرمايه گذاري روي ديگر روش هاي تبليغاتي مي باشد. البته بيشتر صحبت سر زمان است و در كل سئو نسبت به ديگر روش ها سرمايه كمتري مي طلبد!

چيزي كه ثابت شده اين است كه سئو اثر بخشي بيشتري نسبت به ديگر روش هاي تبليغاتي دارد. يعني مشترياني كه از موتورهاي جست و جو جذب مي كنيد به مراتب بهتر و با كيفيت تر از مشترياني هستند كه مثلا از تبليغات بنري يا كليكي دريافت مي كنيد.

چون همانطور كه گفتم مشترياني كه از گوگل به سايت شما مي آيند دقيقا به دنبال نيازشان هستند و شما را بهترين گزينه براي رفع نيازشان مي دانند.

چرا سئو بهتر از ديگر روش هاي تبليغات اينترنتي است؟

به طور خيلي خلاصه مواردي كه باعث مي شود تا سئو را به بهترين روش براي تبليغات در فضاي آنلاين تبديل كند را عنوان مي كنم:

هزينه سئو خيلي كمتر و مقرون به صرفه تر از ديگر روش هاي تبليغاتي در اينترنت است. دقيقا به خاطر اينكه با سئو مي توان مخاطبان هدفمندتر بيشتري را جذب كرد. در اين صورت بازگشت هزينه بسيار بالا خواهد بود.

هزينه برندسازي با سئو به قدري پايين است كه قابل مقايسه با ديگر روش ها مثل ويديو ماركتينگ يا سوشيال ماركتينگ نخواهد بود. زماني كه سايت شما در صدر نتايج جست و جو باشد و بيشتر از رقبايتان ديده شويد برندتان قوي تر خواهد شد. فكر نمي كنم كسي به خوبي گوگل بتواند براي شما برندسازي كند!

سئو نسبت به ديگر روش هاي تبليغاتي هدفمندتر است. در انواع روش هاي تبليغات اينترنتي مجبوريم به زور تبليغ خود را در ديد مشتري قرار دهيم ولي در سئو مي كوشيم تا مشتري خودش دنبال ما بگردد و ما را پيدا كند. مشخصه كه در سئو مشتريان هدفمند نصيب مان مي شوند. چون دقيقا خودشان مي دانند نيازشان چه هست و ما را رفع كننده نياز خود مي يابند.

از ديگر مزاياي سئو اين است كه روز به روز به مخاطبان اصلي شما افزوده مي شود. هر چه مي گذرد بازديد سايت تان بالا مي رود، سپس كاربران سايت تان افزايش مي يابد و در نهايت فروش تان بيشتر مي شود. همه اين ها به خاطر اين است كه افرادي كه به سايت شما مي آيند دقيقا دنبال شما هستند.

تفاوت تبليغات در گوگل و سئو چيست؟

درست است كه با تبليغات در گوگل مي توان در هر زماني كه بخواهيد در كلمات مربوط به كسب و كارتان در گوگل رتبه يك شويد ولي هيچگاه نمي توان به صورت دائمي از تبليغات ادوردز استفاده كرد.

براي هر كسب و كاري خصوصا كسب و كارهاي كوچك تبليغات گوگل ادوردز تا جايي امكان پذير است كه بازگشت سرمايه نسبت به هزينه هاي ادوردز بهتر باشد. از اين گذشته با قيمت دلاري كه در كشور ما روز به روز بالاتر مي رود براي خيلي از كسب و كارها تبليغ در گوگل به صرفه نخواهد بود.

ولي سئو دائمي است. درست است كه بايد زمان بيشتري را به سئو سايت تان اختصاص دهيد و كمي طول مي كشد تا به نتيجه ايده آل خود نزديك شويد ولي بايد بدانيد كه يك بار براي هميشه هزينه خواهيد كرد. در تبليغات گوگل هر زماني كه هزينه كنيد بالا هستيد ولي در سئو با يك بار هزينه هميشه بالا خواهيد بود.

سئو زمان بر است

 

با انواع سئو سايت آشنا شويد:

حالا كه دقيقا متوجه شديد كه سئو چيست بهتر است كم كم بريم سراغ روش هاي سئو و اينكه براي سئو سايتمان بايد از كجا شروع كنيم. قبلا با مفهوم سئو داخلي و خارجي سايت آشنا شديد. حالا بايد با روش هاي سئو آشنا شويد.

منبع : سايت هميار وب



ارسال توسط سارا بيات
نظرات (0)
[ ]