فروشگاه اينترنتي زين شاپ
بزرگترين فروشگاه اينترنتي كشور

سایت بهترین ابزار


1_واسطه آنلاين
يكي از روش‌هاي بسيار خوب براي كسب درآمد اين است كه واسطه شويد. واسطه لزوماً كسي است كه به ازاي فروش محصولات براي يك شركت ديگر، حق العمل (كميسيون) دريافت مي‌كند. در اين حالت شما نيازي نداريد محصولي توليد كنيد كافيست با آموزش روش‌هاي بازاريابي اينترنتي به خصوص ايميل ماركتينگ محصولات و يا خدمات ديگران را بفروش برسانيد و در قبال اتصال خريدار به فروشنده درصدي را به‌عنوان حق واسطه دريافت كنيد. اين روش يكي از پرسودترين روش‌هاي ايده‌هاي پولساز براي كسب‌ و كار اينترنتي است.

 ۲- برندسازي براي محصول خودتان
 از طراحي و توليد تا شروع تبليغ و حفظ رشد كسب و كار در كنار شما مي‌مانيم. برندسازي يكي از ايده‌هاي پولساز براي كسب‌ و كار اينترنتي است كه به راحتي جواب مي‌دهد. اگر استعداد خلق تصاوير منحصربه‌فرد داريد، نيازي نيست به خاطر ابتكارتان جنجال به پا كنيد. اگر مي‌توانيد به سادگي مي‌توان حاصل دستتان را بر يك محصول چاپ كرد، پس مي‌توانيد پول‌سازي كنيد. كافيست صنايع دستي زيبا، نقاشي‌هاي زيبا، طرح‌هاي زيبا و خلاقانه خود را در قالب و فرمت‌هاي مختلف تابلو نقاشي، هداياي زيبا، كارهاي چاپي زيبا و هزاران روش ديگر ارائه دهيد و در سايت خودتان يا ماركت‌هاي آنلاين ديگر عرضه نماييد. طرح‌هاي منحصربه‌فرد براي تقويم، تي‌شرت، كيف، كلاه، كارت‌هاي خوش‌آمدگويي، برگزاري تولدهاي متفاوت و زيبا و بسياري از كارهاي مختلف مواردي هستند كه شما مي‌توانيد آن‌ها را به يك كسب‌وكار اينترنتي با درآمد ميليوني تبديل كنيد.

 ۳- ساخت برنامه‌هاي كاربردي
از آنجايي كه تلفن‌هاي هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا براي برنامه‌هاي كاربردي جدي و خلاقانه بيش از پيش به محبوبيت رسيده است. افراد هر روز در بازارها و ماركت‌هاي مختلف اندرويد و يا آيفون به دنبال اينگونه برنامه‌هاي كاربردي هستند. كافيست با استفاده از ابزارهايي بسيار ساده و بدون كدنويسي برنامه‌هاي كاربردي مختلف توليد كنيد و يا يك گام فراتر رفته برنامه‌نويسي براي اين دستگاه‌هاي هوشمند را با ديدن چند محصول آنلاين ياد بگيريد و براي موبايل‌هاي هوشمند برنامه‌هاي كاربردي خلاقانه طراحي كنيد و در سايت خودتان و ماركت‌هاي موجود به فروش بگذاريد. اين روش نيز يك منبع بسيار خوب با درآمد چند ميليوني است. بد نيست بدانيد خيلي از اپليكيشن‌هاي مطرح با فروش با بدون كدنويسي و فقط با چند ابزار ساده توليد شده‌اند.
۴- ايجاد فروشگاه تجارت الكترونيك
داشتن يك فروشگاه آنلاين از آن ايده‌هاي كسب‌وكار اينترنتي بي‌نظير است. اما بدون وجود ماركت‌هايي چون Woocommerce و سايرين هيچ‌گاه يك فروشگاه اينترنتي كه مال خودتان باشد با چنين سرمايه اندكي نمي‌توانست از اين راحت‌تر باشد. كافيست يك سايت تهيه كنيد، وردپرس و افزونه فروشگاهي ووكامرس را نصب كنيد و يك قالب زيبا و مناسب براي خود انتخاب نماييد كار تمام است فروشگاه آنلاين شما آماده است. با استفاده از دروازه‌هاي پرداخت و روش‌هاي توزيع مستقيم بدون واسطه و انبارگرداني ديگر لازم نيست درباره مواردي چون تحويل يا انباركردن كالاها نگراني به دلتان راه دهيد.

 ۵- مشاوره رسانه‌هاي اجتماعي
شركت‌هاي بزرگ به آساني مي‌توانند يك كارمند تمام وقت يا نيمه وقت يا نيروي مشابهي را استخدام كنند تا مديريت حساب‌هاي كاربري توئيتر، فيسبوك، تلگرام و اينستاگرامشان را به پيش ببرد، ولي كسب‌وكارهاي كوچك‌تر اغلب مجبور هستند خودشان مديريت رسانه‌هاي اجتماعي را به دست بگيرند. ولي، از آنجايي كه بسياري مسئوليت‌هاي ديگر هم دارند به خوبي نمي‌توانند در اين كار قوي عمل كنند. شما مي‌توانيد با فراگيري روش‌هاي بازاريابي در رسانه‌هاي اجتماعي و افزايش دامنه افرادي كه مي‌شناسيد به راحتي تبديل به يك مشاور رسانه‌هاي اجتماعي شويد و به‌عنوان مشاوري براي رسانه‌هاي اجتماعي، مي‌توانيد به طور موثري كسب‌وكارهاي مختلف را در مسير درست و با توجه به تدابير ايده‌آل، به كار گرفتن برنامه‌ها و ارسال محتوا با عنايت به مخاطبان هدفتان، هدايت كنيد. بنابراين با رشد كسب‌ وكارشان، شما نيز رشد خواهيد كرد و يك كسب‌وكار بسيار سودمند و چند ميليوني را براي خود راه‌اندازي خواهيد كرد.

 ۶- متخصص توليد محتوا
يكي از ايده‌هاي پولساز براي كسب و كار اينترنتي بسيار خوب كه با هزينه بسيار كم مي‌توانيد راه‌اندازي كنيد كسب‌وكار توليد محتواست. اگر به نوشتن علاقه داريد و درباره موضوعات خاص مشتاق هستيد، با ايجاد سايت خودتان، سبك و سياقتان را به سمع و نظر پولدارها برسانيد. شما با توليد محتوا مي‌توانيد محصولات ديگران را بفروشيد و نيز مي‌توانيد براي كسب‌وكارهاي ديگر محتواهاي بسيار عالي و با كيفيت توليد كنيد. بسياري از كسب‌وكارها در توليد محتوا مشكل دارند و نياز به فردي دارند تا بتواند محتواهاي خوب، جذاب و با كيفيت براي آن‌ها توليد كند. اين ايده نيز مي‌تواند يك كسب‌وكار اينترنتي با درآمد چند ميليوني براي شما باشد.

نويسنده : جاويد گرشاسبي



ادامه مطلب...
ارسال توسط سارا بيات
نظرات (0)

مي‌توان بازاريابي الكترونيك را به اين‌ شكل تعريف كرد:

 
اداره ارتباط متقابل مشتري در يك محيط پيشرفته‌ي رسانه‌اي به منظور كسب سود براي شخص يا سازمان مربوط.

بازاريابي الكترونيكي يك عملكردي خاص كه تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نيست. بلكه فرآيندي مديريتي است براي اداره كردن ارتباط ايجاد شده ميان سازمان و مشتري. عملكرد بازاريابي الكترونيك را مي‌توان در سه بخش زير معرفي و دسته‌بندي كرد:

 
1- يكپارچگي: بازاريابي الكترونيك تمامي مراحل فروش توسط شركت و همچنين فروش از طريق نمايندگي‌‌هاي شركت را به صورت يك فرآيند يكپارچه دربرمي‌گيرد.
 
2- ميانجي‌گري(واسطه گري): بازارايابي الكترونيك ميزان نياز و خواسته‌ي مشتريان شركت را با ميزان توليد و ظرفيت ارايه‌ي خدمات توسط شركت كنترل مي‌كند.
 
3- واسطه‌گري: بازاريابي الكترونيك ميان بخش‌هاي مختلف شركت از جمله بخش‌هاي مالي و سرمايه‌گذاران خارجي نقش واسطه را بازي مي‌كند.
 
بازاريابي اينترنتي چيست؟
 
بازاريابي اينترنتي كه به آن بازاريابي الكترونيكي، بازاريابي تحت وب يا بازاريابي آنلاين گفته مي شود، به كسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طريق اينترنت اطلاق مي شود. بازاريابي اينترنتي حوزه وسيعي مي باشد چراكه نه تنها شامل بازاريابي از طريق اينترنت مي شود، بلكه شامل كليه فعاليتها و بازاريابي ها از طريق ايميل و ديگر وسايل از راه دور است.
 
مديريت داده هاي مشتريان و ارتباط الكترونيكي با مشتريان نيز در حوزه بازاريابي اينترنتي خلاصه مي شود. بازاريابي اينترنتي، ويژگيهاي فني و خلاقانه اينترنت را با هم گره مي زند كه شامل طراحي، توسعه، تبليغات و فروش است.
 
پيدايش اينترنت، اين امكان را تقريبا براي همگان بوجود آورده است كه هر كسي كالاها، محصولات يا خدمات خود را تنها با فشار چند كليك از سوي خريداران بفروش برساند. بازاريابي اينترنتي، ذاتا ادامه اي از بازاريابي سنتي در سالهاي گذشته است. فروش از طريق اينترنت، براي كليه كسب و كارهاي كوچك و بزرگ مي تواند سودمند باشد. تنها مي بايست نكاتي را رعايت كرد كه هسته اصلي بازاريابي اينترنتي را تشكيل مي دهند.
 
بسياري از مردم بر اين تصور اشتباهند كه يك بازارياب اينترنتي يا آنلاين، حتما بايستي داراي سايت باشد. چنين تصوري واقعا بسيار دور از حقيقت است. روزانه بيش از ميليونها سايت اينترنتي بوجود مي آيد. واقعيت آنست كه بازاريابي اينترنتي چيزي فراتر از ثبت دامنه، خريد هاست، و بروز رساني مطالب سايت است. بازارياب اينترنتي، عملا مي بايست مهارت زيادي در طراحي استراتژي و بهره برداري از علم بازاريابي بصورت آنلاين داشته باشد.
 
موفقيت در كسب و كار اينترنتي، نيازمند داشتن تيمي براي اين منظور است. رقابت در دنياي اينترنت بينهايت مشكل است ولي مهم است تا جايگاه فعلي خود را همواره بدست آوريد. يك كسب و كار موفق در اينترنت، اصلا قابل مقايسه با يك كسب و كار موفق در دنياي واقعي نيست. اختياراتي كه شما در يك كسب و كار اينترنتي موفق داريد چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتريان بالقوه، قابل مقايسه با اختياراتتان در يك كسب و كار محلي موفق نيست. در دنياي اينترنت، از لحاظ تئوري، محدوديتي براي تعداد مشتريان شما وجود ندارد، چيزي كه در يك كسب و كار محلي بچشم نمي خورد.


ادامه مطلب...
ارسال توسط سارا بيات
نظرات (0)

مولتي لول ماركتينگ، بحث داغ و مفصلي است كه طرفداران زيادي در سطح دنيا و از جمله ايران دارد. براي دادن تعريفي مناسب از نتورك ماركتينگ يا MLM يا بازاريابي شبكه اي!! بايد تعريفي از يك سري مطالب ديگر داشته باشيم.
براي شروع نگاهي به اصل نتورك ماركتينگ يا MLM مي اندازم: نتورك ماركتينگ يا MLM در واقع زيرمجموعه كانال توزيعي به نام فروش مستقيم هستند؛ در فروش مستقيم، كالا يا خدمات مصرفي، خارج از مكان ثابت خرده فروشي، يعني مغازه ها و فروشگاه ها، به طور مستقيم به مصرف كننده فروخته مي شود. يعني به جاي عبور كالا از زنجيره اي از واسطه ها تا رسيدن به دست مغازه دار و از آنجا به مصرف كننده، كالا به فروشنده مستقيم (كه مي تواند هر كسي باشد) فروخته مي شود و وي آن را با درصد سود مجازي كه توسط شركت تعيين مي گردد به مصرف كننده نهايي مي فروشد.

اين دو شكل بيانگر اين دو كانال توزيع در قياس با هم هستند:
اين شكل كانال توزيع با واسطه هاي فراوان را نشان مي دهد:

اين شكل كانال توزيع فروش مستقيم را نشان مي دهد:

يك فروشنده مستقيم معمولاً مصرف كننده محصولاتي كه به فروش مي رساند نيز هست.

خوب تا اينجا متوجه شديم كه فروش مستقيم در واقع روشي از توزيع كالا يا خدمات مصرفي است كه در آن خبري از انواع واسطه ها نيست و محصولات از طريق فروشنده مستقيم به مصرف كنندگان نهايي فروخته مي شود.
اما نتورك ماركتينگ يا MLM يا مولتي لول ماركتينگ يا بازاريابي شبكه اي يا بازاررساني شبكه اي!!

هر اسمي كه در مورد اين صنعت توي ايران به كار مي رفت رو سعي كردم بگم. نتورك ماركتينگ يا بازاريابي شبكه اي در واقع كلاسي از فروش مستقيم است كه دسته بندي آن بر اساس تعداد سطوح فروشندگان مستقيم در طرح درآمدزايي يا طرح پاداش شركت است. به طور كلي مي توان از منظر تعداد سطوح فروشندگان مستقيم، طرحهاي پاداش شركتهاي فروش مستقيم را به دو دسته تقسيم نمود.

۱. طرحهاي تك سطحي يا Single Level :

در اين طرحها به فروشنده مستقيمي كه با شركت فروش مستقيم قرارداد بسته است، اجازه داده مي شود تا براي يك سطح به فروش بپردازد و بابت فروشهاي فروشندگان مستقيم اين سطح، پورسانت دريافت كند. در اين حالت، افرادي كه توسط يك فروشنده مستقيم به طرح معرفي شده اند نيز اجازه فروش دارند و براي فروشهاي افرادي كه خريد مي كنند مي توانند پورسانت دريافت كنند اما فروشهاي اين افراد تازه وارد براي معرف معذفشان، پورسانتي به ارمغان نخواهد آورد. اجازه بدهيد اينگونه بگويم: من فرد ۱ هستم، شما فرد ۲ و امير فرد ۳٫ ۱ بالاسري ۲ و ۲ بالاسري ۳ است. در اين حالت، يعني در طرحهاي تك سطحي، ۱ بابت فروشهاي ۲ پورسانت مي گيرد و ۲ بابت فروشهاي ۳ و ۱ بابت فروشهاي ۳ پورسانتي دريافت نمي كند. به چنين طرحي، تك سطحي يا Single level مي گويند كه البته طرفدار چنداني ندارد.

۲. طرحهاي چند سطحي يا Multi Level Marketing:

دقيقاً موضوع بحث ما يعني نتورك ماركتينگ يا مولتي لول ماركتينگ يا همان بازاريابي شبكه اي يا بازاررساني شبكه اي يا MLM!!! در طرحهاي پاداش چند سطحي به فروشنده مستقيم اجازه داده مي شود تا علاوه بر دريافت سود از فروشهاي افرادي كه مستقيماً به طرح معرفي نموده (فرض مي كنيم كه اينها a باشند) (يعني در طرح پاداش به عنوان معرف آنها شناخته مي شود)، از فروشهاي افرادي كه توسط a معرفي مي شوند نيز سود دريافت نمايند. البته بسته به نوع طرح پاداش شركت، امكان دريافت پورسانت از فروشهاي سطوح بيشتري نيز وجود خواهد داشت. به هر حال، نتيجه آن كه به هر طرحي كه در آن به فرد بابت فروشهاي گروهي از افراد (حال چه فروش محصولات مصرفي چه خدمات مصرفي) بطور مستقيم به مصرف كنندگان و خارج از هر نوع فروشگاه (چه فروشگاههاي فيزيكي معمول چه فروشگاههاي آنلاين) پورسانت پرداخت مي شود، نتورك ماركتينگ يا مولتي لول ماركتيگ يا MLM يا فروش مستقيم چند سطحي يا بازاريابي شبكه اي و يا بازاررساني شبكه اي گفته مي شود.



مولتي لول ماركتينگ:

هر كسي كه تمايل به ساختن شبكه اي از فروشندگان مستقيم داشته باشد، مي تواند اقدام به فروش نمايد و بابت فروشهاي اعضا سازمانش (چه مستقيم چه غير مستيقيم) پورسانت دريافت كند.
نقش فروش در نتورك ماركتينگ:

در تمام اين عبارات بايد به لفظ فروش دقت بسيار داشت؛ هرجا كه فروشي صورت گرفت، پرداخت پورسانت بلامانع است و طرح، طرحي سالم است. اما خود فروش هم دردسر ساز است؛ چرا كه منظور از فروش، فروش توسط شخص فروشنده مستقيم است نه فروشهاي شركت. يعني خريداري كالا از سوي فروشنده مستقيم به منظور بازفروش از شركت را نمي توان انجام فروش در نظر گرفت كه منظور از فروش، ارائه كالا به مصرف كننده نهايي است. اما چون خود فروشنده مستقيم هم مي تواند مصرف كننده كالا يا خدمات باشد بنابراين حجم منطقي مصرف خود فروشنده مستقيم را نيز مي توان فروش ناميد. يعني مثلاً مصرف دو كرم Ega يا يك پك ۳۰تايي AmFood را مي توان منطقي ناميد اما آيا ده كِرم Ega حجم منطقي مصرفي توسط يك فرد هست؟ مسلماً خير. پس با اين حساب مي توان فروش در فروش مستقيم را اينگونه تعريف نمود: مجموع مصرف منطقي كالا يا خدمات مصرفي شركت و حجم فروخته شده به مشتريان خارج از طرح درآمدزايي شركت.

با توجه به اين تعريف، اگر چنين وضعيتي در يك طرح پاداش مشاهده كرديد، در سلامت آن نبايد شك كنيد آنچه گذشت به نوعي كامل ترين تعريف نتورك ماركتينگ است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط سارا بيات
نظرات (0)

واژه ماركتينگ يا بازاريابي در فرهنگ عامه، براي صاحبان كسب و كارهاي نوپا، واژه‌اي چالش برانگيز است. با توجه به اينكه سيل عظيم كسب و كارهاي اينترنتي، در هر زمينه‌اي براي خود رقيب مي‌تراشند، ايستادگي در برابر رقبا، كاري بسيار دشوار و چالش برانگيز است. مشكل وقتي جدي‌تر مي‌شود كه شما بودجه كافي براي تزريق به بخش ماركتينگ شركت خود را نداشته باشيد. در اين مقاله به بيان چند نكته براي ماركتينگ كسب و كار اينترنتي، بدون پرداخت هزينه مي‌پردازيم:

۱- مخاطبان خود را فراموش نكنيد

اين راهكار، مهم‌ترين و ساده‌ترين رويكرد موجود بوده كه همانند تحقيق و بررسي بازار هدف، براي ماركتينگ ضروري است. آيا در نظر داريد گروه خاصي از جامعه را جذب كنيد؟ معمولا چه وب سايت‌هايي مخاطبان شما را جذب مي‌كنند؟ مخاطبان، چه انتظاراتي از كالا يا خدمات شما دارند؟ چگونه مي‌توان انتظارات بازار را برآورده كرد؟

اين‌ها سوالاتي است كه هر كسب و كار آنلاين، پيش از برنامه ريزي براي استراتژي ماركتينگ، بايد جواب آن‌ها را بداند. ابتدا چند سوال كليدي را مطرح كنيد و سپس به تحقيق آن‌ها در بازار بپردازيد. در شبكه‌هاي اجتماعي، نظر مردم را درباره ميزان رضايت از كسب و كار خود بپرسيد. اين كار سبب شناخت بهتر كمبودهايتان شده و باعث مي‌شود تا رويكردتان را مطابق خواسته بازار تغيير دهيد.

۲- به دنبال ماركتينگ بر اساس توليد محتوا، باشيد

به جاي خريد فضاي تبليغاتي از گوگل يا پيچيده كردن طراحي وب‌سايت، مي‌توان از يك وبلاگ ساده يا صفحه اينستاگرام، براي معرفي و انتشار اخبار جديد كسب و كار  استفاده كرد. شما بايد سليقه مخاطب را تشخيص دهيد و توليد محتوا را بر اساس آن انجام دهيد.

ماركتينگ محتوا، نسبت به شيوه‌هاي سنتي، روشي ارزان‌تر و در عين حال پر از چالش است. به اين دليل كه شما بايد هر زمان حرف جديدي براي گفتن داشته باشيد و مطالب را به طور مرتب بروزرساني كنيد. در عين حال مطالب بايد جذاب بوده و از جلوه‌هاي بصري مانند عكس‌ و ويديوهاي باكيفيت، استفاده شود.

marketing

۳- در شبكه‌هاي اجتماعي فعال باشيد

اگر مطالب وب‌سايت شما خوانده نشود، بايد گفت، درواقع هيچ كاري انجام نداده‌ايد! محيطي مانند وردپرس مي‌تواند بستري مناسب براي استارت زدن سايت باشد، اما نبايد از اهميت شبكه‌هاي اجتماعي در كنار آن غافل شد. براي آگاه شدن از وقايع روزانه، بسياري از كاربران از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند. شما مي‌توانيد صفحه‌اي را در شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيسبوك، براي وب‌سايت خود بسازيد. اگر كسب و كار شما رسمي‌تر است، مي‌توانيد از لينكدين بهره ببريد و اگر بيشتر جنبه عمومي دارد، اينستاگرام يا پينترست (Pinterest)، گزينه مناسبي است، اما از توييتر دوري كنيد!

۴- اهميت سئو (مديريت موتورهاي جستجو) را بيشتر دريابيد

يكي از مهم‌ترين ابزارهايي كه كاربران براي پيدا كردن شما در فضاي مجازي استفاده مي‌كنند، گوگل است. بنابراين، يك توصيه بزرگ اين است كه استراتژي سئو را بهبود دهيد.

يادتان باشد كه گوگل، بر اساس تعداد وب‌سايتي كه به آن لينك مي‌دهيد، وب‌سايتتان را رده‌بندي مي‌كند. اين بدين معنا است كه اگر شما به طور مرتب، محتواي خود را بروزرساني كنيد، وب‌سايت‌هاي ديگر نيز به محتواي به روز شما لينك داده و رتبه سايت شما در رده‌بندي جستجوي گوگل، بالاتر مي‌رود.

همانطور كه كلمات كليدي و لينك‌ها در رتبه بندي سئو نقش دارند، توليد محتواي باكيفيت نيز در اين مورد، موثر است.

۵- نيم نگاهي هم به كاربران موبايلي بيندازيد

طبق گزارش منتشر شده توسط شركت comScore در آپريل ۲۰۱۶، مشخص شد كه ۶۵ درصد از زمان صرف شده براي رسانه‌هاي ديجيتالي، توسط موبايل انجام مي‌شود.

به اين ترتيب، كسب و كارها بايد از استراتژي موبايلي هم استفاده كنند، به‌طوري كه دسترسي به وب‌سايت، از طريق موبايل نيز امكان‌پذير باشد. طراحي يك وب‌سايت مجزا براي كاربران موبايل، مي‌تواند ايده جالبي باشد. با توجه به اينكه كاربران موبايلي، زمان كمتري را صرف خواندن مطالب مي‌كنند، صفحات نسخه موبايلي بايد حاوي اطلاعات كمتري نسبت به نسخه دسكتاپ باشد. اگر وب‌سايت شما با دسترسي از طريق موبايل مشكل دارد، اين مساله مي‌تواند باعث كندي ترافيك آن شود و اين مشكل بايد سريع‌تر حل شود.

منبع : itresan.com



ادامه مطلب...
ارسال توسط سارا بيات
نظرات (0)
[ ۱ ]