داشتن وبسايت پر بازديد آرزوي هر وبمستري است اما براي افزايش بازديد سايت شما بايد حساب شده و حرفه اي عمل كنيد.
اگر از يك تاجر بپرسيد چه چيزي را بيشتر در دنيا دوست دارد احتمالاً مي گويد مشتري بيشتر. مشتري بيشتر چه چيزي به همراه دارد؟ ترافيك بالاتر سايت. راه هاي زيادي براي افزايش ترافيك سايت وجود دارد كه در اين مقاله به ۲۵ روش افزايش ترافيك مي پردازيم.
-
تبليغات
اين قسمت واضح است به همين دليل اول نگاهي به اين قسمت مي اندازيم. جستجوي پرداخت شده، تبليغات در شبكه هاي اجتماعي و تبليغات بنري راه هاي مناسبي براي جذب مشتري، ساخت برند و آوردن سايت جلوي چشم مردم مي باشد. براي رسيدن به اهداف سعي كنيد استراتژي هاي خود را مشخص كنيد. آيا مي خواهيد ترافيك سايتتان افزايش يابد؟ هر كانال پرداخته شده اي مزايا و معايب خود را دارد بنابراين پيش از خريد اعتبار سعي كنيد به خوبي فكر كنيد.
اگر فكر مي كنيد افزايش ترافيك باعث افزايش فروش شما مي شود پس تبليغات را شروع كنيد و صفحاتي را براي تبليغ انتخاب كنيد كه با موضوع خدمات و مصولات شما نزديك باشد.
-
شبكه هاي اجتماعي را دست كم نگيريد
ايجاد محتوا و اميد داشتن به اين كه مردم آن را مي بينند درست نيست بايد فعال باشيد. يكي از بهترين راه ها براي افزايش بازديد سايت استفاده از كانال هاي اجتماعي براي ارتقاي محتوا مي باشد. توييتر براي لينك هاي كوتاه و گوگل پلاس براي نشان دادن سايت در جستجوهاي شخصي مناسب است. اگرشما يك شركت كالايي B2C باشيد احتمالاً كشش زيادي به سمت شبكه هاي اجتماعي مانند پينترست و اينستاگرام پيدا مي كنيد.
-
تنوع محتوايي داشته باشيد
فرمول خاصي براي موفقيت در بازاريابي وجود ندارد فقط آنچه اعتقاد داريد انجام دهيد. به اين منظور سعي كنيد طول و فرمت مطالبتان متفاوت باشد تا براي خواننده هاي از اقشار مختلف جذابيت داشته باشد. اخبار مبتني بر پستهاي وبلاگ بامحتواي طولاني، متن هاي متفرقه كوتاه، ويدئوها و عكس ها براي تاثير بيشتر استفاده مي شوند.
-
نوشتن عنوان قوي
عنوان بخشي مهم از مقاله مي باشد. بدون عنوان تاثيرگذار، بهترين پست ها نيز خوانده نمي شوند. سعي كنيد بهترين عنوان را انتخاب كنيد. به عنوان مثال نويسنده هاي BuzzFeed و Upworthy حدود بيست عنوان انتخاب مي كنند تا به عنوان اصلي كه بيشترين ترافيك را جذب مي كند، مي رسند بنابراين پيش از تدوين مقاله به عنوان فكر كنيد.
-
به بهينه سازي براي موتور جستجو توجه كنيد
بهينه سازي متن براي موتور جستجو هنوز هم كاري ارزشمند است. در نوشتن مقاله ها از تصاوير استفاده مي كنيد؟ داخل متن لينك گذاري مي كنيد؟ بهينه سازي متن براي موتور جستجو به افزايش ترافيك گوگلي كمك مي كند.
-
كلمات كليدي طولاني
كلمات كليدي طولاني اكثر جستجوهاي سايت را شامل مي شود. در واقع اگر اين كلمات در هنگام جستجو ذكر نشوند كاربر به وب سايت شما دسترسي پيدا نمي كند.
-
شروع ارسال پست مهمان
پيش از نه گفتن سعي كنيد خلاف آنچه شنيده ايد رفتار كنيد. پست مهمان باعث افزايش ترافيك وبلاگ و كمك به ساخت برند شما مي شود.
-
ديگران را در سايت خود به پست مهمان دعوت كنيد
پست مهمان خيابان دو طرفه است. علاوه بر پست گذاشتن براي وبلاگ هاي ديگر، مي توانيد كاربران را به سايت خودتان نيز دعوت كنيد. همچنين مي توانيد مقاله ها را لينك بدهيد يا به اشتراك بگذاريد. اين كار باعث مي شود خواننده هاي جديد به سايت خودتان جذب كنيد. فقط سعي كنيد متن هاي با كيفيت بالا و متن هاي اصلي بدون لينك هاي اسپم استفاده كنيد زيرا گوگل پست هاي مهمان با كيفيت پايين را از بين مي برد.
-
به دنبال ارجاع ترافيك باشيد
به جاي اين كه سايت هاي ديگر را تشويق كنيد به شما لينك بدهند متني بنويسيد كه براي لينك دادن به شما التماس كنند. ببينيد چه لينك هايي ترافيك ارجاع بالايي دارند و چطور بايد اين لينك ها را بگيريد.
-
پست محتوا به لينكدين
لينكدين بيش از موتور جستجو براي يافتن شغل اهميت دارد. يكي از بزرگ ترين و حرفه اي ترين شبكه هاي اجتماعي در دنيا لينكدينمي باشد بنابراين سعي كنيد پست هايي مرتب به لينكدين بدهيد. اين كار باعث افزايش ترافيك سايت شما مي شود همچنين باعث افزايش پيروهاي شما مي شود.
منبع : linkgostar
الكسا چيست؟
وبسايت الكسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو كارآفرين وب به نامهاي Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسيس شد. نام اين وبسايت براي اداي احترام به كتابخانه اسكندريه مصر به عنوان يكي از بزرگترين محلهاي دانش در مقابل اينكه دنياي اينترنت قابليت تبديل شدن به چنين محلي را دارد، انتخاب شدهاست.
اين شركت داراي نوار ابزاري ميباشد كه ميتواند به كاربرانش اعلام كند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبي بروند كه اين پيشنهاد براساس آناليز ترافيك كاربر ميباشد. همچنين الكسا براي مديران وبسايتها امكانات فراواني نظير نمايش تعداد بازديد كننده، بازديد كل، لينكهاي ورودي، ميانگين زمان حضور و تعداد صفحاتي بازديدي هر كاربر، ورودي از موتورهاي جستجو و… به صورت رايگان در نظر گرفته است. همچنين الكسا با ارائه نمودارهايي در زمينه موارد ذكر شده در طول بازههاي زماني مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مديريت وبسايتها كمك ميكند تا آناليز و بررسي دقيقي از وبسايت خود داشته باشند.
الكسا از طريق مرورگر كاربراني كه داراي تولبار الكسا هستند آمار آنها را به دست ميآورد. در سال ۱۹۹۸ اين شركت نسخهاي ۲ ترابايتي از اطلاعات دنياي وب را به كتابخانه Library of Congress تحويل داد. در سال ۱۹۹۹ الكسا با ارزش ۲۵۰ ميليون دلار آمريكا توسط آمازون خريداري شد. آمازون الكسا را برخلاف آنچه كه در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبديل كرد. در اوايل سال ۲۰۰۲ الكسا به همكاري با گوگل روي آورد و در سال ژانويه ۲۰۰۳ نيز با شركت Open Directory Project قرارداد همكاري بست. در مي سال ۲۰۰۶ آمازون نتايج جستجو در الكسا را از طريق گوگل به نمايش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوي عكس الكسا راهاندازي شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الكسا اعلام كرد باتوجه به اينكه موتور جستجو اين سايت مناسب نبودهاست سرويس را قطع خواهد كرد كه اين اتفاق در ۲۹ ژانويه ۲۰۰۹ رخ داد و از اين پس تيم شركت بهطور تخصصي به رتبهبندي سايتها اقدام كردهاست.
بهبود رتبه الكسا براي بسياري از وبلاگ نويسان مبتدي، كاري دشوار است و برخي وبلاگ نويسان توانايي بالقوهاي براي كسب رتبه هاي زير 100 هزار الكسا را دارند. اما در اكثر مواقع بهبود رتبه الكسا براي وبلاگ نويسان مبتدي كاري بسيار دشوار است.
به گزارش اخبار رسمي به نقل از روابط عمومي شركت seokar، مساله اين است كه چگونه بايد رتبه الكساي وب سايت و يا وبلاگ خود را به سرعت بهبود داد، آيا ترفندهاي خاصي برايبهبود رتبه الكسا براي يك وب سايت يا وبلاگ وجود دارد، آيا ميتوانيم رتبه وبسايت يا وبلاگ خود را در الكسا به سرعت بهبود ببخشيم.
زماني كه شما شروع به ايجاد يك وبلاگ و يا وبسايت ميكنيد سوالات زيادي از اين قبيل به ذهن شما خطور ميكند. در اين پست قصد داريم چند راه كار ساده براي پيشرفت سريع در رتبهبندي هاي الكسا به شما ارائه دهيم.
بنابراين اگر شما هم قصد بهبود رتبه الكسا را داريد و به دنبال راهكارهاي آن هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم اين مطلب را تا انتها بخوانيد.
رتبه بندي الكسا چيست؟
بر اساس سايت الكسا، رتبهبندي الكسا تخميني است از ميزان محبوبيت سايت شما در مقايسه با ديگر سايتها، الكسا يك شركت اطلاعات وب است كه سايتهاي مختلف را بر اساس فاكتورهاي گوناگون مانند ترافيك سايت را رتبهبندي ميكند. اين رتبهبندي هر روز، بهروزرساني ميشود.
بر اساس مشاهدات، سايتهايي كه رتبه آنها بيش از 1 ميليون باشد كمتر بهروزرساني ميشوند.
اگر رتبه ي شما زير 1 ميليون باشد اين رتبه بهطور منظم بهروز ميشود. توصيه ميشود كه تلاش كنيد تا رتبه سايتتان همواره زير 10 هزار باشد.
الكسا چگونه كار مي كند؟
Alexa.com در سال 1996 راهاندازي شد و با استفاده از برخي ابزارها كار رتبهبندي سايتها را شروع كرد. بسياري از مردم معتقدند كه الكسا رتبه دقيقي براي سايتها ارائه نميدهد اما اين سايت بهترين ابزار براي مقايسه دو سايت با يكديگر به شما ميآيد.
آيا بهبود رتبه الكسا براي سئو ارزشي دارد؟
بسياري از متخصصان سئو عقيده دارند كه وقتي در حال بهبود سئوي سايت خود هستيد به رتبهبنديهاي الكسا هيچ توجهي نكنيد. اما هنگامي كه تاكتيك هاي سئو را بر سايت خود اعمال كرديد و متوجه شديد كه بهبود رتبه الكسا صورت پذيرفته است، اين به اين معني است كه از تاكتيكهاي مناسبي براي بهبود سئوي سايتتان استفاده كرده ايد.
چرا بهبود رتبه الكسا؟
معيارهاي الكسا بر اساس ترافيك وبلاگ يا وبسايت شما طراحي شده و هدف از اعمال تاكتيكهاي سئو نيز جذب بيشتر مخاطب به وبلاگ يا وبسايت است. اما معيارهاي بسياري مانند رتبه صفحه و قدرت دامنه در اينترنت براي بررسي عملكرد يك سايت موجود است. پس چرا بايد بر روي پيشرفت رتبه سايت در الكسا تمركز كرد.
پاسخ اين سوال اين است كه بسياري از فعالان اينترنت براي قرار دادن تبليغات در سايت شما به رتبه شما در الكسا توجه ميكنند. بنابراين براي تمامي سايتها مهم است كه بهبود رتبه الكسا را هميشه مد نظر داشته باشند تا در مقابل كساني كه براي تبليغ در سايتهاي مختلف به رتبه الكساي آنها توجه ميكنند، حرفي براي گفتن داشته باشند.
چگونه ميتوان رتبه سايت را در الكسا بهبود داد؟
بعد از مطالعه مطالب بالا، اكنون بهطور كامل متوجه شدهايد كه رتبهبندي الكسا چيست و احتمالا اكنون قصد داريد تا به بهبود رتبه الكسا بپردازيد. پس بهتر است با ما همراه باشيد تا چند نكته پيرامون بهبود رتبه الكسا را با هم بررسي كنيم.
1. نوار ابزار الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Toolbar)
نوار ابزار الكسا اطلاعات ترافيك سايت شما را به سرور الكسا انتقال ميدهد تا سريعتر رتبه مورد نيازتان را در الكسا دريافت كنيد. بعد از نصب نوار ابزار الكسا، هنگامي كه از سايت شخصي خود بازديد ميكنيد، اين نوار ابزار با سايت الكسا ارتباط برقرار مي كند تا اطلاعات سايتتان توسط اين نوار ابزار به الكسا ارائه شود.
اگر رتبه شما زير 1 ميليون باشد، اين كار رتبه شما را بهطور شگفتآوري بهبود ميدهد ضمن آنكه الكسا را در رايانه شخصي در محل كار نصب كنيد.
چگونه مي توان نوار ابزار الكسا را نصب كرد؟
نصب نوار ابزار الكسا كار بسيار آساني است. بهوسيله مرورگر محبوب خود به صفحه نصب نوار ابزار الكسا (Alexa Toolbar Installation Page) برويد. بر روي گزينه نصب افزونه الكسا (Install Alexa extension) كليك كنيد. اكنون افزونه نوار ابزار الكسا بر روي مرورگر شما نصب شده است.
2. ويجت الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Widget)
نصب نوار ابزار الكسا براي بهبود رتبه الكسا بسيار مفيد است اما مشكل اصلي اين است كه تمام كليكهايي كه روي وبسايت شما انجام ميشود توسط شما انجام نميشوند و متاسفانه تعداد كمي از بازديدكنندگان سايت شما از نوار ابزار الكسا استفاده ميكنند و همچنين بسياري از كاربران از طريق تلفن همراه وارد سايت شما ميشوند.
الكسا هوشمند است و بازديدهاي انجام شده از سايت ما را رديابي ميكند اما بهتر نيست به الكسا كمك كنيم تا راحتتر اين رديابي ها را انجام دهد؟
براي اين كار بهتر است از ويجت الكسا در سايت خود استفاده كنيد. ويجت الكسا همانند نوار ابزار الكسا كار ميكند و باعث ميشود هر كليك بر روي سايت شما به سرعت در رتبه شما در سايت الكسا تاثير گذار باشد.
چگونه مي توان ويجت الكسا را بر روي سايت خود نصب كرد؟
كد زير را در سايت خود اضافه كنيد. در اين كد بجاي http://seokar.com آدرس سايت خودتان را وارد كنيد.
اگر براي وب سايت خود از WordPress استفاده مي كنيد بهتر است از پلاگين ويجت رتبه بندي الكسا (Alexa Rank Widget plugin) استفاده كنيد.
3. از محتواي منحصر به فرد استفاده كنيد
اين نكته اي است كه هر فرد حرفه اي در زمينه سئو بايد آن را رعايت كند. نوشتن يك مطلب به شما كمك مي كند كه ترافيك وبلاگ خود را افزايش دهيد اما نوشتن يك مطلب خاص و منحصر به فرد (unique) به شما كمك خواهد كرد تا رابطه خود را با بازديدكنندگان سايتتان مستحكم كنيد. بهعلاوه انجام اين كار منجر به اين خواهد شد كه ترافيك شما براي مدت طولاني تري تضمين شود.
موتورهاي جستجو عاشق مطالب جديد و منحصر به فرد هستند و مطالب را بر اساس تازگي و منحصر به فرد بودن آنها اولويتبندي ميكنند. همانطوري كه در ابتداي اين مطلب بيان شد، رتبهبندي هاي الكسا مستقيما با ترافيك ورودي به سايت در ارتباط است. هنگامي كه شما مطالب جديدي پيرامون موضوعي خاص منتشر ميكنيد، گوگل براي جستجوهاي مرتبط، مطلب جديد شما را به نمايش خواهد گذاشت.
بيشتر ترافيك سايت از طريق صفحه اول موتورهاي جستجو به سايت سرازير ميشود و اگر مقاله شما در صفحه اول قرار گيرد، ترافيك زيادي توسط آن به سايت شما انتقال داده ميشود و اين موضوع منجر به اين خواهد شد كه رتبه شما در الكسا بالاتر برود.
4. بطور منظم مطالب خود را انتشار دهيد
اگر مرتبا محتواي سايت را به روز نگاه داريد ميتوانيد به سرعت در رتبهبنديها پيشرفت كنيد.
آيا به وبلاگهاي متروكه علاقه داريد؟ نه. پس تصور كنيد كه اگر وبلاگ شما بهطور منظم بهروز نشود، چگونه مي توانيد از ترافيك مناسبي برخوردار باشيد؟
نكته: سعي كنيد در هفته بين 1 تا 3 مطلب جديد بطور منظم (يا 2 تا 3 مطلبدر هفته بصورت غير منظم) انتشار دهيد و سپس بررسي كنيد كه نرخ رشد رتبه شما در الكسا به چه صورت خواهد بود.
5. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد
امروزه همه افراد از طريق رسانههاي اجتماعي با اينترنت در ارتباط هستند و بسياري از آنها براي بررسي اخبار تنها به شبكههاي اجتماعي رجوع ميكنند. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي انتشار دهيد تا به يك معدن گستردهاي از مخاطب دست پيدا كنيد.
شبكههاي اجتماعي محبوب جامعه هدف خود را پيدا كنيد و سريعا در آن شبكهها فعاليت خود را آغاز كنيد. همچنين سايت خود را به StumbleUpon، Digg و Reddit ارائه دهيد.
تلاش كنيد محتواي توليدي شما احساسي و سوال برانگيز باشد تا كاربران همواره آن را به اشتراك بگذارند.
پرداخت اينترنتي نوعي پرداخت مجازي و پرداخت هزينه يك كالا به صورت مجازي و غير حضوري است كه از طريق آن دارندگان كليه كارتهاي بانكي عضو شتاب ميتوانند با استفاده از مشخصات كارت بانكي خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجي (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات از طريق درگاههاي پرداخت اينترنتي اقدام نمايند.
انواع درگاههاي پرداخت اينترنتي ؟
در ايران سه گروه درگاه پرداخت اينترنتي وجود دارد و مي توان آن ها را به سه دسته تقسيم نمود.
۱-درگاههاي پرداخت با مجوز PSP
اين شركتها به صورت رسمي اجازه ارائه درگاههاي پرداخت اينترنتي را دارند. اين شركتها معتبرترين ارائه كننده هاي درگاه پرداخت هستند و هر پرداخت اينترنتي كه انجام مي شود بايد توسط درگاه يكي از اين شركتها انجام شود، در واقع دو گروه بعدي كه با آنها آشنا خواهيد شد، همگي زير مجموعه اين شركتها هستند و بدون داشتن قرارداد با اين شركتها نمي توانند پرداخت اينترنتي و آنلاين انجام دهند.
به جز چند مورد از اين شركت ها بقيه همگي شركت هاي زير مجموعه بانكهاي مطرح كشور هستند كه ادامه با آنها آشنا خواهيم شد.
دريافت خدمات درگاه پرداخت از PSP هاي اصلي و داراي مجوز مستلزم شرايط خاص و بعضا دشواري است زيرا اين شركتها بسيار معتبر هستند و براي حفظ اعتبارشان براي ارائه اين خدمات به شما شرايط و مقررات ويژهاي دارند.
براي آشنايي بيشتر با اين دسته و مشاهده اسامي آن به لينك روبرو مراجعه نماييد: درگاههاي پرداخت آنلاين با مجوز PSP
۲-درگاههاي پرداخت واسط (متمركز كنندهها)
درگاه پرداخت واسط اينترنتي واسط يا متمركزكنندههاي پرداخت، سايتهايي هستند كه با گروه يك قرارداد مي بندند و درگاههاي پرداخت را از آنها دريافت مي كنند و در اختيار مشتريان قرار مي دهند. يكي از مهم ترين ويژگيهاي درگاههاي پرداخت واسط اين است كه براي گرفتن درگاه از آنها نياز به مجوز و مدارك كمتري نسبت به گروه يك وجود دارد و مي توانيد بدون داشتن نماد اعتماد از درگاههاي واسط درگاه دريافت نماييد. از ديگر ويژگيهاي آنها مي توان به اين موارد اشاره نمود:
اتصال به چند درگاه به صورت هم زمان، امكان تسويه حساب در كمتر از ۲۴ ساعت و يا به صورت آني (اين مورد در شركتهاي مختلف تفاوت دارد)و...
درگاه واسط بانكي بر روي هر تراكنش شما بين 0.5 تا 2 درصد كارمزد دريافت مي كنند.
با توجه به سوءاستفادههايي كه در اين درگاه شده و سايت هاي غير مجاز زيادي از اين درگاهها براي فروش محصولات غيرمجاز استفاده نموده اند. نظام بانكداري ايران در سال ۹۵ سخت گيري و برخوردهايي را با ارائه كنندگان اين درگاهها انجام داده و بسياري از آنها حتي مسدود و غير فعال شده اند.
تاكنون قوانين متفاوتي براي اين شركتها ارائه شده، اما در كل شيوه فعاليت و نوع ادامه فعاليت آنها در حال حاض در حالهاي از ابهام بوده و بايد منتظر تصميم قطعي بانك مركزي در مورد آنها بمانيم.
براي آشنايي بيشتر با اين دسته و مشاهده اسامي آن به لينك روبرو مراجعه نماييد: درگاههاي پرداخت واسط (متمركز كنندههاي پرداخت)
۳-بانكها با قرارداد پيمانكاري
به جز شركتهايي كه در بالا به آنها اشاره شد بقيه بانكها مجوز رسمي PSP و ارائه درگاه پرداخت واسط اينترنتي را ندارند ولي مشتري و پتانسيل اين كار را دارند. اين بانكها براي ارائه درگاه پرداخت، به صورت پيمانكاري با يكي از شركتهاي دسته اول كه داراي مجوز رسمي PSP هستند قرارداد همكاري مي بندند و آنها به عنوان شركت پيمانكار موارد مربوط به درگاه پرداخت اينترنتي اين بانك را انجام مي دهند.
در بستن قرار با اين بانكها مدارك مورد نيازي كه شركتهاي PSP داراي مجوز (گروه اول) نياز دارند را از شما طلب مي كنند!
تفاوت اصلي اين دسته با دسته اول براي كاربر اين است كه تسويه حساب و پول پرداختي به حساب شما در اين بانك واريز مي شود. البته تجربه و تحقيقات نشان داده كه اگر با همان شركت هاي PSP داراي مجوز (گروه اول) مكاتبه و قرارداد تنظيم كنيد مي توانيد مشخص نماييد كه تسويه پرداخت هاي شما به حساب بانك مورد نظر خودتان صورت پذيرد.
در نتيجه قرارداد بستن با اين دسته از بانكها هيچ مزيتي نسبت به دسته اول ندارد و درواقع دريافت خدمات با يك دست واسطه بوده و به قول معروف لقمه را دور سر پيچاندن است!
كوين ترودو كيست؟
داستانهاي انگليسي
آيا كتاب راز حقيقت دارد؟
بهترين ساعت مچي هوشمند زير ۱ ميليون تومان
ريمپ خودرو هيونداي ix35
بازي اورجينال
كتاب صوتي آسان ترين راه اثر مابل كتز
راهنماي خريد فالوور اينستاگرام بدون ريزش
تاثير گوگل ادوردز بر سئو سايت